DOWNLOAD DE RECORDING
Webinar: Een toegankelijke mobiele app voor De Lijn📱
Ontdek hoe De Lijn zich inzet voor een inclusieve reiservaring, met speciale aandacht voor mensen met een beperking. In dit webinar focussen we ons op de mobiele app die voor De Lijn werd ontwikkeld.
► Toegankelijkheid bij De Lijn
De Lijn gelooft in gelijke toegang tot openbaar vervoer voor iedereen. Daarom heeft het bedrijf haltes aangepast, voertuigen toegankelijk gemaakt en de mobiele app geoptimaliseerd om een inclusieve reiservaring te bieden.
► Het begrip 'accessibility'
Accessibility (of toegankelijkheid) verwijst naar het ontwerpen van producten, diensten en omgevingen op een manier die voor iedereen bruikbaar is. De Lijn streeft ernaar om haar diensten toegankelijk te maken voor iedereen, inclusief mensen met visuele, auditieve, motorische of cognitieve beperkingen.
► Elementen voor een toegankelijke app
Ontdek hoe de mobiele app van De Lijn eenvoudige navigatie, voorleesbare elementen, ondersteuning voor dynamische lettergrootte en compatibiliteit met screenreaders biedt om een naadloze en gebruiksvriendelijke ervaring te garanderen voor alle gebruikers.
► Demo 'afstapwaarschuwing'
Hoe kunnen we de gebruiker op het juiste moment laten afstappen? Dit ontdek je tijdens onze live demo!
Meer info of vragen?
We helpen je graag verder! Vul de form in en onze experts nemen zo snel mogelijk contact met je op.